Så skapar du en visuell identitet för att bygga ett starkare varumärke

Så skapar du en visuell identitet för att bygga ett starkare varumärke

Allt som kännetecknar er som företag, från webbdesign och marknadsföring till kontorsinredning och fasadskyltning, är det som symboliserar ert varumärke. Det viktigaste är att allt hänger ihop och genomsyrar alla delar där ni syns. Det handlar inte om vad som är fult eller snyggt, utan smaken kommer alltid vara som baken, det vill säga delad. Och istället för att lägga allt krut på att ni ska ha en grafisk profil som faller de flesta i smaken, är det bättre att lägga den tiden på helheten.

I det här blogginlägget kommer vi reda ut vad visuell identitet och kommunikation är och hur du med några smarta tips rörande din visuella identitet kan bygga ett starkare varumärke.

Läs inlägget Så skapar du en visuell identitet för att bygga ett starkare varumärke

FocusNeo är en helhetsleverantör av skyltar och visuell kommunikation med verksamhet i Sverige, Norge och Finland och samarbetspartners över hela världen. Vi erbjuder produkter och tjänster som täcker hela processen från förstudie och design till komplett installation och service. Företaget har omkring 60 anställda och under 2017 omsatte FocusNeo ca 150 MSEK.. För mer information, besök www.focusneo.se