Vad betyder universell design/utformning?

Vad betyder universell design/utformning?

Universell design/utformning betyder att man utformar miljöer, produkter och tjänster utifrån vetskapen om att människor är olika och inte alltid har samma förutsättningar. Universell design/utformning står för ett mångfaldstänkande, där alla individers behov has i åtanke, oavsett om de har någon form av funktionshinder, är rullstolsbundna eller har nedsatt synförmåga.

För oss på FocusNeo handlar universell design/utformning om att vi hjälper er med visuell kommunikation med fokus på tydlighet och ökad tillgänglighet för privata såväl som offentliga miljöer.

Läs mer på vår webbplats om universell design/utformning.