Rasmus Dorsch, ny styrelseordförande i FocusNeo

Rasmus Dorsch ny styrelseordförande i FocusNeo

Rasmus Dorsch tar över posten som styrelseordförande i FocusNeo, tidigare Focus Neon, och ersätter Peter Birath som innehaft posten sedan 14 år.

Rasmus Dorsch är idag konsult och strategisk rådgivare inom sälj och marknad med fokus på organisk tillväxt inom B2B. Han är engagerad i flertalet styrelser och bolag samt välmeriterad föreläsare inom förändringsledning och säljstrategi. Rasmus kommer senast från Prosales som managementkonsult och dessförinnan har han lång bakgrund med olika chefspositioner inom såväl Kinnevik-koncernen och SEB. Under 2018 har Rasmus fungerat som rådgivare till FocusNeos styrelse och kliver nu in i rollen som ordförande. Mer om Rasmus på LinkedIn

Vi i ledningen och hela övriga företaget vill tacka vår tidigare styrelseordförande Peter Birath för hans ledarskap, support och coaching genom åren. Peter har starkt bidragit till att företaget nått den ledande position vi har idag, säger Magnus Näslund, VD FocusNeo.

FocusNeo genomgår just nu en stor förändringsresa där bland annat ett nytt namn, en ny varumärkesplattform och ett vidareutvecklat erbjudande ingår. Företaget gör även en stor förändring av försäljnings- och leveransorganisationen för att bli mer effektiv och anpassad efter marknadssituationen.

Vi rustar verksamheten för att möta framtidens krav och utmaningar. Med sitt driv och sin erfarenhet av att effektivisera säljorganisationer är vi övertygade att Rasmus kommer bli ett stort tillskott i verksamheten och vi hälsar honom varmt välkommen till styrelsen, fortsätter Magnus Näslund.

Jag känner mig hedrad och taggad inför uppdraget att vara med att ta FocusNeo till nästa nivå. Jag värdesätter högt de bolag som förstår vikten av att lyfta sälj- och marknadsfrågan till styrelsen och vill driva försäljningsfrågorna även på en strategisk nivå, säger Rasmus Dorsch.

Kontaktpersoner:

Magnus Näslund, VD FocusNeo, magnus.naslund@focusneo.se, telefon +46 8 681 68 60
Lars Lindberg, Marknadschef FocusNeo, lars.lindberg@focusneo.se, telefon +46 8 681 68 34

FocusNeo är en helhetsleverantör av skyltar och visuell kommunikation med verksamhet i Sverige, Norge och Finland och samarbetspartners över hela världen. Vi erbjuder produkter och tjänster som täcker hela processen från förstudie och design till komplett installation och service. Företaget har omkring 60 anställda och under 2017 omsatte FocusNeo ca 150 MSEK. För mer information, besök www.focusneo.se