Förbo Cup avgörs i Novahallen, Floda

Förbo Cup firar 10 år i helgen

Skiftet januari/februari betyder som vanligt fotboll i Novahallen i Floda. Det är dags för ungdomscupen Förbo Cup!

Vi passade på att prata med en av årets ledare för arrangemanget, Sara Larsson Fällman.

Vi kör väl en klassisk sportfråga. Hur känns det?

- Det känns jättekul såklart! På fredag drar den första av två härliga fotbollshelger igång. I år har vi dessutom lyckats få med fler lag än tidigare år, hela 138 lag är anmälda. Det tycker vi är väldigt roligt, säger Sara Larsson Fällman.

Hur fungerar det att arrangera en cup som den här?

- Ansvaret för att genomföra cupen ligger på ledarna till det äldsta spelande laget, i år flickor och pojkar födda 2007, i samarbete med F/P födda 2008, med ett gott stöd personer på Floda BoIFs kansli. Efter så pass många år som arrangörer av cupen finns det ett väl inarbetat system med tydliga och klara arbetsscheman.

Har ni hunnit med alla förberedelser?

- Absolut! Det har varit ett omfattande arbete med planering som påbörjades för många månader sedan. Ett både intensivt och roligt arbete som har skapat många nya bra kontakter mellan ledarna i de olika lagen. Nu är vi riktigt taggade och ser fram emot en rolig cup tillsammans vare sig man är spelare, ledare, domare eller åskådare! säger Sara Larsson Fällman.

Vi önskar alla deltagare lycka till!

FAKTA FÖRBO CUP

Under två helger spelar tjejer och killar i åldrarna 8-12 fotboll i Novahallen i Floda. Fotbollscupen som Floda BoIF arrangerat i över 30 år går i år av stapeln 25:e till 27:e januari och den 1:e till 3:e februari. I år är det 10 år sedan Förbo gick in som huvudsponsor och cupen bytte namn till Förbo Cup.