Sommarjobbarna på plats hos bostadsbolaget Förbo

Sommarjobbarna på plats hos bostadsbolaget Förbo

Årets kull av sommarjobbare träffades på måndagsmorgonen för en introduktion. Förväntan var stor över att få träffa sina nya kollegor och lära känna sin nya arbetsplats.

Bostadsbolaget Förbo, med sammanlagt 56 anställda, välkomnar varje sommar sedan 2004 cirka 30 feriearbetande ungdomar. Intresset för tjänsterna är stort, i år var det drygt 150 sökande.

Arbetsuppgifterna kan variera med ofta handlar det om att tvätta och /eller måla fasader, garage, källargångar, lekplatsutrustning , rensa i källargångar, hålla snyggt kring sopstationer och återvinningsstationer. En stor del av arbetsuppgifterna utförs utomhus vilket uppskattas av de flesta ungdomarna.

- Sommarjobbarna är mycket uppskattade av både hyresgäster och personal, berättar Lars-Gunnar Börve, det gör att vi kan utföra det där lilla extra som annars kanske får vänta. Alla blir nöjda, helt enkelt!

Vid introduktionen presenterade Lars-Gunnar bostadsbolaget Förbo, gav tips om hur man söker bostad och passade på att dela ut kläderna som i år pryds av en rejäl pratbubbla där det står "jag sommarjobbar".