Praktikstipendium till produktdesignern Lina Lundberg

Sven Westbergs Fond har inrättat ett praktikstipendium, som skall göra det möljligt för formgivare att tillägna sig erfarenhet av formgivning och produktion genom praktik inom glasindustrin. Stipendiet tilldelas endast sökande som tidigare inte har varit verksamma inom branschen. Fonden förvaltas av Svenska Glasbruksföreningen.

Målerås Glasbruk har sökt och erhållit ett praktikstipendie för Lina Lundberg. Under tre månader kommer hon att arbeta på glasbruket. Lina är produktdesigner och är sedan 2009 medlem i designgruppen Spreeglans i Berlin.

För ytterligare information:

Martin Robertsson, Sales Manager, Mats Jonasson Målerås (Målerås Glasbruk AB)

Dir +46 (0)481 31405; Mob +46 (0)709 568960

E-mail: martin.robertsson@matsjonasson.com