Hur samarbete möjliggör att människor i utanförskap blir behövda

Hur samarbete möjliggör att människor i utanförskap blir behövda

I torsdags anordnade Skyddsvärnet höstens första seminarium. Det inleddes med filmen ”En plats i solen” som inte lämnar någon oberörd. Det blev bra diskussioner efteråt med bland andra Anders Milton, Johan Cullberg, Sonja Levander, Jimmie Trevett och Anders Printz.

Skyddsvärnet startade sitt första sociala företag år 2011 och har i år startat ytterligare två sociala företag. Detta är ett av våra sätt att möjliggöra för människor i utanförskap att bli behövda.

Vi arbetar redan med flera olika idéer och befintliga och nya partners för att utveckla och utöka sociala företag inom Skyddsvärnet. Vi kommer inom kort att få besked om vi beviljas ett intressant projekt tillsammans med ett av arbetsförmedlingens kontor söder om Stockholm. Kontakta gärna enhetschef Lena Ludwigs för mer information samt bokning av studiebesök på Skyddsvärnets sociala företag.