Arbetsträna med målet att få ett arbete

Arbetsintegrerande sociala företag finns för dig som har varit utan arbete en längre tid och behöver stöd med att komma ut i arbete. Vi utgår alltid från dina förmågor och behov. Målet är att du ska utvecklas och öka dina möjligheter att få ett arbete.

När du arbetstränar får du utveckla dina kunskaper samt prova på nya arbetsuppgifter. Du får färska referenser och intyg samt chansen att bredda ditt kontaktnät. Vi hjälper dig att skräddarsy dina ansökningshandlingar efter tjänsten och branschen som du är intresserad av. Du kommer även att få regelbunden handledning av branschkunniga arbetsledare och motiverande handledare. Under din arbetsträning arbetar vi aktivt med att ge stöd i din jobbsökarprocess. Arbetsträning sker genom Jobb- och utvecklingsgarantin eller via kommunen.

Här kan du läsa mer

Hur är det att arbetsträna på Skyddsvärnet? Se filmen.