Den 11:e och 12:e december tar vi emot infobesök på våra stödboenden.

December är en tuff tid för många – Infobesök på stödboenden

För vissa är julen en tid av värme och gemenskap. För andra är julen en tid för utanförskap och återfall. Den 11:e och 12:e december tar vi emot infobesök på våra stödboenden.

Av erfarenhet vet vi på Skyddsvärnet att julen kan vara en svår och jobbig tid för många. Det ställs höga krav och det är inte alla människor som har värme, sällskap och möjligheter att äta sig mätta. Julhelgen innebär stora utmaningar och eftersom behovet av placeringar ofta ökar under denna tid ser vi till att ha tillgängliga platser på våra stödboenden.

• Vi tar emot placeringar på årets alla dagar, oavsett högtider.
  • Vi tar emot både män och kvinnor, från 18 år och uppåt.
  • Vi tar emot personer med substitutionsbehandling.

Skyddsvärnets stödboenden Björka Bromma och Björka Hässelby erbjuder nu infobesök via drop-in. Ta med dig din klient och kom förbi för ett förutsättningslöst möte hos oss. Ni får då träffa personalen, höra om verksamhetens rutiner och se lokalerna. Klienten och du som uppdragsgivare får möjlighet att lyfta klientens behov och era förväntningar på en placering i stödboende.

Välkommen till Björka Bromma onsdagen den 11 december mellan kl. 9.00 och 17.00.
Ring gärna till personalen när ni är på väg.
Telefonnummer till Björka Bromma är 070-092 14 51.

Välkommen till Björka Hässelby torsdagen den 12 december mellan kl. 9.00 och 17.00.
Ring gärna till personalen när ni är på väg.
Telefonnummer till Björka Hässelby är 070-680 89 82.

Relaterat innehåll