Enhetschef till Skyddsvärnets Träningslägenheter

Enhetschef till Skyddsvärnets Träningslägenheter

Nu söker vi en enhetschef till Skyddsvärnets Träningslägenheter som erbjuder självständigt boende i träningslägenhet med psykosocialt stöd via enhetens kvalificerade kontaktpersoner. Insatsen ges på uppdrag av socialtjänsten. Verksamheten vänder sig främst till vuxna med erfarenhet av missbruk, kriminalitet och/eller hot och våld, samt till ensamkommande ungdomar (från 17 år).

Vi söker en enhetschef med operativt ansvar vad gäller bland annat personal, arbetsmiljö, budget, verksamhetsplanering och uppföljning. I rollen ingår ett övergripande ansvar för enhetens psykosociala insatser med löpande ärendehandledning och stöd gentemot arbetsgruppen. Du tar även emot placeringsförfrågningar och matchar nya klienter till lägenhet och kontaktperson.

Vi söker en socionom som har erfarenhet av socialt arbete med enhetens målgrupper och som har stor tilltro till människors egen förmåga utifrån Skyddsvärnets motto Hjälp till självhjälp. Du har erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt kunskap om gällande lagstiftning inom området. Körkort (B) är ett krav, då resor med bil förekommer inom tjänsten.

Vi ser gärna att du är en god kommunikatör och representativ enhetschef gentemot medarbetare, klienter, uppdragsgivare, hyresvärdar och andra. Du delar vår grundsyn om allas lika värde och värnar om ett respektfullt bemötande för alla som kommer i kontakt med verksamheten. För att trivas i rollen gillar du att arbeta i en föränderlig miljö och kan snabbt växla mellan olika nivåer i dina arbetsuppgifter, där struktur och tydlighet ger utrymme för flexibilitet och arbetsglädje.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med glada kollegor på enheten och inom organisationen. Enheten Träningslägenheter består idag av 6 kvalificerade kontaktpersoner och en vaktmästare. Gruppen bjuder på en bredd av erfarenheter och kompetenser.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten skall tillsättas snarast möjligt och intervjuer kommer att ske löpande. Samtliga anställda lämnar in utdrag från Polisens utdragsregister en gång per år.

Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta områdeschef Marita Fernström 070-760 94 79. Samtliga ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till annonsen och ansökan