Hör Magdalena Andersson (s), ekonomisk-politisk talesman, vid Skyddsvärnets seminarium om Social Utsatthet den 17 februari

MEDIAINBJUDAN

SKYDDSVÄRNET VÄLKOMNNAR TILL SEMINARIUM OM SOCIAL UTSATTHET

• Fler jobb och bättre välfärd
  • Barns utanförskap när kommunen inte följer skollagen
  • Barnen blir osynliga när socialtjänsten ser barnfattigdom som en vuxenfråga
  • Utsatthet, marginalisering och utanförskap

FÖRELÄSARE
Magdalena Andersson, ekonomisk-politisk talesperson, Socialdemokraterna
Lena Holm, generalsekreterare, Majblommans Riksförbund
Ulla Rantakeisu, universitetslektor, Karlstads universitet
Elisabet Näsman, professor i sociologi vid Sociologiska institutionen, Uppsala universitet.

Rollen som röstbärare och opinionsbildare för samhällets utsatta har en lång tradition inom Skyddsvärnets verksamhet. Seminarier är ett av många uttryck för att stimulera frågeställningar i aktuella samhällsfrågor. De idéburna organisationer som bärs av demokratiska värderingar utgår från respekten för människors lika värde. Som ideell organisation har Skyddsvärnet  inte någon vinstutdelning vilket innebär att vi återinvesterar all vinst i våra verksamheter. Genom denna ideella inriktning kan vi bland annat erbjuda kostnadsfria hjälp- och stödinsatser, exempelvis i  självhjälpsgruppen LifeRing.

Plats: ABF-huset, Z-salen, Sveavägen 41 i Stockholm.
Tid: 17 februari 2014 kl. 13-16

Kontakt:
Eva Bernerskog, pressansvarig
E-post: eva.bernerskog@skyddsvarnet.se

Illustration: AAS Form & Illustration

Non-profit organisation som förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället.

Skyddsvärnet - anno 1910 är en non-profit organisation som grundades 1910. Vi förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi tillhör den idéburna sektorn och är partipolitiskt och religiöst obundna.

Non-profit innebär att vi saknar ägare, istället återinvesteras all vinst i våra verksamheter. Återinvesteringen innebär att vi kan starta upp nya verksamheter, utöka befintliga verksamheter och skapa projekt som går i linje med vår vision och värderingar.

Våra verksamhetsområden är: Individ och familj (barn, ungdomar, unga vuxna och vuxna), Arbetsintegrering, Rekrytering & bemanning, Utbildning.

Skyddsvärnet - anno 1910