Valsta café är ett IOP-samarbete mellan Skyddsvärnet – anno 1910 och Utbildning- och arbetsmarknadsförvaltningen och Kultur- och fritidsförvaltningen i Sigtuna kommun. Den 7 december invigs verksamheten.

Invigning av Valsta café

Valsta café finns för att minska utanförskap, skapa social hållbarhet och öka tryggheten i kommunen. Skyddsvärnet startar verksamheten i samarbete med Utbildning- och arbetsmarknadsförvaltningen och Kultur- och fritidsförvaltningen i Sigtuna kommun. Välkommen på invigning i Valsta centrum den 7 december.

På Valsta café hittar du gott fika, enklare luncher och trevligt sällskap. Här anordnas även olika aktiviteter som seminarier och events.

Målet med verksamheten är att öka tryggheten i Valsta genom att fler invånare rör sig i och omkring centrumet. I caféet arbetstränar personer med målet att utvecklas och hitta ett arbete. Vi vill öka förutsättningarna för personer som står långt ifrån arbetsmarknaden till integration och trygghet.

– Valsta café är en tillgänglig mötesplats för personer i alla åldrar. Personalen ser fram emot att öppna och vi hoppas att många vill komma på invigningen, säger Åsa Ekblom, handledare på Valsta café.

Välkommen på Invigning 7 december 12.30
Det bjuds på kaffe, te, saft och kaka.

Invigningstal
Olov Holst (M) kommunstyrelsens ordförande
Nilla Helgesson Skyddsvärnet – anno 1910
Olive Carlsson om Utbildning- och arbetsmarknadsförvaltningens roll i Valsta café
Ann Blomqvist Estevez om Kultur- och fritidsförvaltningens roll i Valsta café
Claudia Lopez om Mimers hörna, arena för föreningslivet och programverksamhet
Representant från Valsta utveckling, Valsta utveckling om verksamheten

Valsta utveckling arrangerar Luciafirande under dagen i centrum med Luciakröning kl. 12.00 och Luciatåg kl. 14.00.

Du hittar oss i Valsta centrum. I caféet finns även Mimers hörna.
Adress: Valsta centrum, Hammargatan 6, skyddsvarnet.se/valstacafe
Kommande öppettider: från 7 december 2019: mån–fre 12.00–19.00 lör–sön 10.00–16.00.

Skyddsvärnet - anno 1910 är en non-profit organisation som förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi är partipolitiskt och religiöst obundna. Läs mer om oss på www.skyddsvarnet.se

Relaterat innehåll