Skyddsvärnet – anno 1910, är nu medlem i CAN

Skyddsvärnet – anno 1910, är nu medlem i CAN

Skyddsvärnet är nu medlem i Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning (CAN), som är ett nationellt kompetenscentrum som arbetar för minskade skador av alkohol och andra droger i samhället. CAN är en ideell förening med medlemsorganisationer och med ombud i alla län.

” Det känns viktigt för oss att vara aktiva och finnas med i CAN:s nätverk för att vi gemensamt ska bli starkare och få en tyngre röst i frågor kring alkohol och narkotika samt andra beroende.” – Nilla Helgesson, direktor Skyddsvärnet – anno 1910.

CAN arbetar för att sprida kunskap om alkohol och andra droger i samhället och har undersökningar, forskning och kunskapshöjande insatser om alkohol, narkotika, dopning, tobak och spel om pengar. För att läsa mer om CAN, besök www.can.se.

”Vi vill bidra genom den erfarenhet som våra verksamheter har, då de dagligen arbetar med många individer som har eller har haft problematik med alkohol och narkotika.” – Nilla Helgesson, direktor Skyddsvärnet – anno 1910.

CAN har sedan tidigare ett femtiotal medlemsorganisationer som samlas i CAN:s styrande organ som är årsmötet.

Om Skyddsvärnet – anno 1910
Skyddsvärnet – anno 1910 är en idéburen organisation som grundades 1910. Vi förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi tillhör den idéburna sektorn och är partipolitiskt och religiöst obundna. Att vi är en idéburen organisation innebär bland annat att vi saknar ägare och att all vinst i stället återinvesteras i våra verksamheter. Återinvesteringen innebär att vi kan starta upp nya verksamheter, utöka befintliga verksamheter och skapa projekt – för att kunna hjälpa fler. Läs mer om Skyddsvärnet - anno 1910www.skyddsvarnet.se

Kontakter