Skyddsvärnet öppnar ett café integrerat i secondhand-butiken i Spånga

Skyddsvärnet öppnar ett café integrerat i secondhand-butiken i Spånga

Skyddsvärnet är glada att meddela öppningen av ett helt nytt café i Spånga den 1 maj. Caféet blir en del av Skyddsvärnets secondhand-butik i Spånga och kommer att erbjuda en unik upplevelse för kunderna.

Med café i Spånga strävar Skyddsvärnet efter att erbjuda en trivsam och inbjudande miljö för både befintliga och nya kunder. Caféet kommer att erbjuda bakverk samt lättare måltider för dem som vill koppla av och njuta av en stunds vila under shoppingturen.

Vi är glada över att kunna utöka vårt utbud och erbjuda våra kunder en mer komplett upplevelse när de besöker vår Secondhand-butik i Spånga. Caféet kommer att vara en plats där människor kan samlas, koppla av och samtidigt stödja Skyddsvärnets arbete med att förebygga social utslagning i Sverige. – Thomas Fröberg, enhetschef sociala företag.

Utöver att erbjuda en trevlig miljö för kunder kommer caféet också att innebära flera platser för arbetspraktik till personer som står utanför arbetsmarknaden och behöver stöd och utveckling för att närma sig ett arbete.

Vi startar verksamhet utifrån de behov vi uppmärksammar, och ett café tillsammans med vår secondhand-butik är något som efterfrågas av både kunder, gåvogivare och de som har praktik hos oss. Kunna ge fler personer möjlighet att få ett arbete och ge våra prylar ett nytt hem, det är helt i linje med Skyddsvärnets vision. – Nilla Helgesson vd Skyddsvärnet – anno 1910

Skyddsvärnet ser fram emot att välkomna de första gästerna den 1 maj till Skogängsvägen 59 i Spånga med nybryggt kaffe!

Om Skyddsvärnet – anno 1910
Skyddsvärnet – anno 1910 är en idéburen organisation som grundades 1910. Vi förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi tillhör den idéburna sektorn och är partipolitiskt och religiöst obundna. Att vi är en idéburen organisation innebär bland annat att vi saknar ägare och att all vinst i stället återinvesteras i våra verksamheter. Återinvesteringen innebär att vi kan starta upp nya verksamheter, utöka befintliga verksamheter och skapa projekt – för att kunna hjälpa fler. Läs mer om Skyddsvärnet – anno 1910www.skyddsvarnet.se