Kittla dina sinnen med konst!

Vårens FoKo Art To Go är i full gång i köpkvarteret i Sickla. Fler än 30 medverkande konstnärer, ställer ut och säljer 100-tals original i alla tekniker och stilar prissatta från 500 kr till pristaket 16 000 kr.

FoKo Art To Go gästas i vår av;
Auktionshuset Lauritz.com, som genomför en temaauktion ”svensk samtida design” i utställningslokalen samt erbjuder värdering av föremål. Värderingspersonal på plats.

The Non Violence Project Sweden visar tolkningar av “Non-Violence”-skulpturen ”den knutna revolvern” av Carl Fredrik Reuterswärd i Sickla Galleria och lyfter den ständigt viktiga frågan om icke-våld. Numrerade småkopior av den världskända revolvern finns att köpa på utställningen. All försäljning går oavkortat till fredsstiftelsen.

Designgymnasiet i Sickla presenterar den 25 april en catwalk med årets examensarbeten samt utvalda delar ur 2014 års Nobelkollektionen.

För mer information, vänligen kontakta;
Caroline Asplund, FoKo Art To Go +46 70 551 58 35, caroline@fo-ko.se
www.fo-ko.se för pressbilder
Datum: t o m söndag 26 april
Adress: Köpkvarteret Sickla, hörnet Smedjegatan och Järnvägsgatan. Fri entré
Öppettider FoKo Art To Go: Måndag-Fredag 10-18. Lördag 10-17. Söndag 12-17
Värderingsevent Lauritz.com: Onsdag 22/4 kl 14-18. Fredag 24/4 kl 14-18. Budgivning dygnet runt på www.lauritz.com

Att se och köpa konst ska vara kul, lustfyllt och möjligt!
Sedan 2007 har FoKo Art To Go arbetat för att demokratisera konstköp genom att två gånger per år presentera en utställning där alla kan se och köpa konst under enkla och mindre traditionella former. Ett tillfälle för besökaren att hitta ett samtida original från ett brett utbud av konst prissatt på en tillgänglig nivå. En möjlighet för konstnärer att möta en ny konstintresserad publik.

• Kultur

• art to go
  • foko
  • konstutställning

Konst är kraft!
Med den föresatsen skapar vi med FoKo sedan 2007 kraftfulla möten
mellan ännu inte etablerade konst och en konstintresserad publik.
Art To Go är vår återkommande supermarket för originalkonst, KonstPaus låter
företag utnyttja konstens kraft för sitt varumärke och Graphics är reproduktioner
i begränsade serier av originalverk.

Caroline Asplund

Presskontakt Founding partner Information & Kommunikation samt projektering +46 70 551 58 35

Caroline Asplund

Presskontakt +46 70 551 58 35