”I’m Still Here” har premiär 3 december samtidigt på bio och online

Casey Afflecks regidebut ”I’m Still Here” dokumenterar det tumultartade året då Joaquin Phoenix drog sig tillbaka från sin framgångsrika skådespelarkarriär för att istället satsa på hip hop. Filmen har fått stor uppmärksamhet internationellt och sålde snabbt slut på Stockholms filmfestival. När den får svensk premiär når den en bred publik tack vare att den går upp både på bio på Folkets Hus och Parkers biografer och på onlinetjänsten Voddler.

- Det är otroligt spännande att ge en så efterlängtad film premiär även i VOD-fönstret, samtidigt som det känns naturligt med tanke på hur intensivt förhandssnacket har varit på nätet. Det är dessutom en möjlighet för filmen att bli tillgänglig för hela den breda publik som otåligt väntat på premiären, säger Ignas Scheynius, VD för NonStop Entertainment som redan 2008 presenterade Brian De Palmas Redacted simultant på bio och VOD.

Från Voddlers sida ser man fram emot att visa filmen online, och hoppas även kunna hjälpa biograferna att fylla sina salonger:

- Som onlinetjänst når vi ut till hela landet och kan visa filmen i folks hem från Treriksröset till Smygehuk. Men samtidigt är bioupplevelsen av en film stark och härlig. Våra onlinevisningar skapar då ett tryck kring filmen som hjälper biograferna att fylla sina biosäten. Precis som filmens biobesökare kommer tipsa den publik som inte har tid att gå på bio att istället se den online, säger Anders Sjöman, kommunikationschef på Voddler.

Folkets Hus och Parker kommer visa filmen på sina biografer i Stockholm, Malmö och Göteborg.

- Människors konsumtionsmönster förändras snabbt på film- och musikområdet.  I det läget vill vi inte sitta på läktaren, utan nyfiket testa innovativa lösningar. Vi gör det här för att fortsätta stärka biograferna i hela landet. Folkets Hus och Parker driver Europas första digitala biokedja. Vi var först i Sverige med digital 3D och först att direktsända opera på bio. Därför känns det naturligt vara nyfiken även på detta område, säger Gunno Sandahl, Folkets Hus och Parkers kulturchef.

I’m Still Here har svensk biopremiär 3 december på filmtjänsten Voddler, Folkets Hus och Parkers biografer samt Kino i Lund och Elektra i Västerås.

För mer information, kontakta:

• i´m still here
  • premiär
  • joaquin phoenix
  • voddler

Om Folkets Hus och Parker, www.fhp.nu
Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information och medlemsförteckning på. Digitala Hus är Folkets Hus och Parkers digitala biokedja. Genom visning via en kraftfull digital bioprojektor kan biografer i hela landet få tillgång till ett aktuellt och brett film-, kultur- och nöjesutbud i mycket god kvalitet.

About Voddler, www.voddler.com
Streaming video-on-demand service Voddler offers the best films and series legally on Internet-connected devices. Voddler offers both pay-per-view and free advertising-funded titles, where and when the viewer wants, with premium content from the world’s leading content companies. Founded in 2005, Voddler is headquartered in Stockholm, Sweden and is available throughout Scandinavia. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners.

About NonStop Entertainment, www.nonstopentertainment.com
NonStop Entertainment AB is a Stockholm based distributor of quality feature films and television programmes, mainly for the growing Scandinavian market place. NonStop Entertainment AB is a part of Millennium Media Group (MMG), a Turner company.