ELDR-partiråd i Stockholm 5 maj

Folkpartiledaren Lars Leijonborg och centerledaren Maud Olofsson håller tal mellan ca kl 14.00 och 14.30. Fredagen den 5 maj har ELDR (European Liberal Democrat and Reform Party) s.k. council (vilket kan jämföras med partiråd) i Förstakammarsalen i riksdagen som samlar mer än 90 liberaler från merparten av länderna i Europa. Ämnen som ska diskuteras på mötet är bl.a. Europas framtid efter tjänstedirektivets och konstitutionens fall och jordbrukspolitiken. Diskussionen kring EU:s framtid bland Europas liberaler kommer att resultera i ett gemensamt dokument med en vision för ett modernt och motivernade EU, som presenteras före årsskiftet. Folkpartiet och centerpartiet arrangerar gemensamt detta möte och hälsar media välkomna till en presslunch med ELDR:s ordförande Annemie Neyts från Belgien, folkpartiledaren Lars Leijonborg, centerledaren Maud Olofsson samt folkpartiets och centerpartiets europaparlamentariker Cecilia Malmström och Lena Ek. Lunchen blir i gamla partimatsalen i anslutning till Bankhallen i riksdagshuset kl. 11.00 (ingång Riksgatan 2). Efter presslunchen är media välkomna att delta vid den buffé som serveras alla delegaterna i Sammanbindningsbanan samt vid den politiska delen av programmet som sker i Förstakammarsalen efter buffén. Programmet för partirådet bifogas (den administrativa diskussionen efter kaffepausen är ej öppen för media) samt en deltagarförteckning över anmälda delegater. Ackreditering till presslunchen och partirådet sker via mail till folkpartiets pressekreterare, Mikael Persson, mikael.persson@riksdagen.se . P.g.a. riksdagens säkerhetsföreskrifter är det viktigt med ackreditering i förväg. Tid: Kl. 11.00 - 14.30 fredagen den 5 maj Plats: Förstakammarsalen, Riksdagshuset (ingång Riksplan), Stockholm. Välkomna! Niki Westerberg Presschef (fp) 070 - 937 1525 Dag Gustavsson Pressekreterare (c) 070 - 319 24 44