Socialdemokraterna måste ge väljarna svar: vilka mp-vallöften blir verklighet vid s-valseger?

Partisekreterarna i Allians för Sverige, Sven-Otto Littorin (m), Johan Jakobsson (fp), Urban Svensson (kd) och Jöran Hägglund (c), har på tisdagen skickat ett brev till socialdemokraternas partisekreterare Marita Ulvskog för att få besked om vilka av miljöpartiets vallöften som blir verklighet vid en socialdemokratisk valseger i september. Miljöpartiet hade i helgen kongress med tydliga krav på t.ex. fler friår, att slopa betygen i skolan, kortare arbetstid, att Sverige ska ut ur EU, biltullar i Göteborg och Malmö, halverat militärt försvar mm. Allians för Sverige tycker att socialdemokraterna är skyldiga väljarna ett tydligt svar på hur socialdemokraterna ställer sig till punkterna i miljöpartiets valmanifest. Brevet till Marita Ulvskog bifogas i sin helhet. Det finns också att ladda ner från Allians för Sveriges hemsida: www.maktskifte06.se _______________________ Niki Westerberg Presschef (fp) 070 - 937 1525