Välkommen att recensera Göteborgspremiären av "Content"

Välkommen att recensera Göteborgspremiären av "Content"

Content
En samproduktion mellan Lumor och Folkteatern
Manus och regi: Oskar Thunberg och David Wiberg

En mörk, humoristisk framtidssaga, mittemellan dröm och verklighet. Om vår längtan efter sammanhang i en värld där allting flyter.

Skeppsby Park planerar 50-årsjubileet av sitt kulturhus, i folkmun kallat Silversälen. Den världsberömda konstnärinnan Alison Geoffreys ljudverk The light is inside the box ska uruppföras. Journalisten Hacke får uppdraget att färdigställa kommunens berättarprojekt, som engagerat Skeppsby Park-bor i decennier. Samtidigt sker ett fruktansvärt brott. En utredning påbörjas, men planeringen av jubileet fortskrider, trots att Alisons hälsa blir allt sämre. På olika vägar involveras läkaren Theresa och kommunanställda Ellie i både utredningen och i berättarprojektet. Tillsammans med Hacke försöker de reda ut hur allt egentligen hänger ihop. Om det nu gör det?

Med Content återförenas David Wiberg och Oskar Thunberg, som låg bakom kritikerrosade Här kommer alla känslorna på en och samma gång (Lumor/Unga Dramaten 2017). Med blinkningar till Samuel Beckett och David Lynch fortsätter de sin uppgörelse med vår tids fixering vid tydliga, säljbara berättelser, och tar utgångspunkt i vår kollektiva strävan efter att fylla våra liv med innehåll, verkligt såväl som fiktivt.

Göteborgspremiär 14 januari kl 19.00 på Lilla Scenen. Spelas till och med 25 januari.
Föreställningslängd: 1:45 h utan paus.

För att boka recensionsbiljett kontakta pressansvarig på Folkteatern, Karolina Lindblad, Karolina.lindblad@folkteatern.se, 0735-249720.

Content
Manus och regi: Oskar Thunberg och David Wiberg
Medverkande: Helena Lindegren, Sofia Rönnegård och Jörgen Thorsson
Scenografi & kostymdesign: Maja Döbling
Ljuddesign & komposition: Stefan Johansson
Ljusdesign: Markus Granqvist
Maskdesign: Patricia Svajger
Dramaturg: Magnus Lindman
Rekvisitör: Jack Stenström
Regiassistent: Hugo B Hjelm
Produktionsassistent: Hanna Adolfsson
Grafisk from: Erica Jacobson

Föreställningen hade urpremiär i Stockholm den 5 november 2022.