Matplatsen och 56kilo gästar Fontana-montern

De två matbloggarna Victoria "Matplatsen" Riis och Åse "56kilo.se" Falkman Fredrikson besöker idag Fontanas monter på Mitt Kök-mässan i Stockholm. Tillsammans ska de laga mat med Fontanas produkter och svara på frågor från mässans besökare.

Victoria och Åse är två av de bloggare som i somras besökte den grekiska ön Lesvos tillsammans med Fontanas vd Loizos Papadopoulos och ett kamerateam. Tillsammans lagade de mat med några av nyheterna ur sortimentet och fick under fem dagar uppleva en grönskande ö med små familjedrivna tavernor, gårdar med fritt springande djur och hisnande vyer på bilresorna mellan byarna. Resan mynnade ut i åtta matlagningsfilmer som nu går att beskåda på Fontanas Youtube-sida.

Klockan 12.00 träffar ni Åse och Victoria vid Fontanas monter (c08:41) och kort därefter följer en provsmakning av den mat de tillagar. Recepten läggs kort därefter upp på Fontanas webbplats (www.fontana.se) samt Facebook-sida (Facebook.com/FontanaFood).

Fontana är en av Mitt Kök-mässans huvudsponsorer. I montern "Smaksökarna" som ligger intill den stora scenen bjuds besökarna på provsmakning från ett urval av företagets breda utbud av medelhavsdelikatesser, bland annat oliver, Grilloumi och de två nyheterna Rökt Feta och Saganaki. De besökare som vill ha med sig något hem kan under hela Mitt Kök-mässan ta del av ett oslagbart erbjudande, där de själva kan kombinera ihop en fullproppad påse. 6 valfria varor för 100 kronor. Köper man 12 varor ingår dessutom kokboken Maros Kök som skrivits av Fontanagrundarens hustru Maro Papadopoulou.