​Delivery Hero storsatsar med foodora i Stockholm

​Delivery Hero storsatsar med foodora i Stockholm

Delivery Hero Sverige som äger och driver tjänsterna Onlinepizza, Hungrig.se och foodora samlar alla tre tjänsterna i en tjänst och ett varumärke. Från och med nu integreras Hungrig.se och Onlinepizza med foodora. Nya foodora kommer att bli starkare än alla tre varumärken separat genom enad logistik, teknik, personal och utveckling på ett ställe.

Det nya foodora har närmare 4 000 anslutna restauranger i över 270 orter. I Stockholm kommer foodora ha över 1200 anslutna restauranger och dessutom närvaro med personal för att sköta kontakten med restauranger i regionen.

Delivery Hero gör en offensiv satsning i Sverige genom att samla alla resurser i ett gemensamt varumärke. Genom enad logistik, teknik, personal och utveckling på ett ställe kommer nya foodora ännu bättre kunna leva upp till kundernas och restaurangernas förväntningar.

I Stockholm innebär detta att de dryga 1200 anslutna restaurangerna numera nås via foodora dit trafiken styrs om från Onlinepizza och Hungrig.se.

– Som restaurangpartner till Onlinepizzas har både utökat min kundbas och min service på ett professionellt sätt. Med namnbytet blir jag inspirerad att öka mitt utbud och sälja fler mattyper än bara pizza, säger Fraidunn Ahmadi, ägare av Pizza Express i Farsta.

– För oss är snabbhet, service och kvaliteten på tjänsten viktigare än att ha tre olika varumärken. Med nya foodora kommer vi att kunna fokusera mer på våra restauranger och kunder, säger Samir Bachkami, vd för Delivery Hero Sverige.

foodra ägs av Delivery Hero Sverige och är efter sammanslagningen med Onlinepizza och Hungrig.se Sveriges största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag marknadsledande i Sverige med över 4000 anslutna restauranger som främst levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt.