foodora blir matmäklare

foodora blir matmäklare

Q-handelsbolaget öppnar ännu ett nytt affärsben och blir matmäklare för privatpersoner som är passionerade hemmakockar. Därför lanserar foodora möjligheten för personer att laga mat i sina hem och sälja på foodoras stora handelsplattformen.

Nu tar foodora nästa steg och skapar förutsättningar för människor som har en passion för matlagning och behöver komma in på på arbetsmarknaden att nå ut genom foodora. Samtidigt utökar bolaget därmed sitt utbud.

Bolaget ser till att alla hemmakockar får de rätta förutsättningarna för att komma igång på ett säkert sätt, det görs genom utbildning kring livsmedelshygien, rutiner för mathantering såsom temperaturloggning enligt ett särskilt utformat egenkontrollprogram. Alla hemmakockar kommer även genomgå tester och behöver ha godkänd utrustning för att bli en godkänd hemmakock.

- Jag vill att alla människor som vill och kan sprida matglädje ska få möjlighet att göra det. Att vi blir matmäklare känns spännande, och ser fram emot att nu öppna upp vår handelsplattform till alla matentusiaster som jag vet finns runt om i hela Sverige, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

Så här går det till:
Privatpersonerna registrerar sitt intresse att bli hemmakock till foodora. Hemmakockarna genomgår utbildning i livsmedelshygien och hantering . Därefter är hemmakockarna redo att sälja sin mat via foodoras plattform. Kunderna kommer kunna se vilka hemmakockar som finns i sitt närområde via appen och kan lägga en order på maträtt som skapats och av hemmakockarna och snabb leverans sker därefter.

foodora börjar i Nackaområdet för startskotten för hemmakockarna. Fler områden tillkommer och ambitionen är att det ska finnas tillgänglig runt om i hela Sverige.

Intresseanmälan sker här.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 8000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.