foodora gör försäljningssuccé under helgen i Lund

foodora gör försäljningssuccé under helgen i Lund

foodora, ledande inom q-handeln, är stolta över att meddela sin senaste försäljningssuccé under helgen i Lund. Under de senaste dagarna har foodora överträffat förväntningarna när det kommer till snabba leveranser till Lunds invånare.

I helgen har det varit högt tryck på foodora som fortsatte att erbjuda sina kunder i Lund en stor variation av varor från restauranger och butiker. Försäljningsresultaten visar att kunderna har väljer foodora för hemleverans.

Nyckelresultat inkluderar:

• En ökning i antalet beställningar som överträffar förväntningarna.
  • Ett brett utbud av restauranger och kök.
  • Positiva kundrecensioner och feedback som visar på högkvalitativa leveranser och service.

- Vi är otroligt glada över vår senaste försäljningssuccé i Lund. Detta är ett bevis på vårt engagemang för att leverera högkvalitativ mat och utmärkt service till våra kunder. Vi är tacksamma för vår starka kundbas i Lund och ser fram emot att fortsätta erbjuda enastående leveransupplevelser i framtiden, säger Hans Skruvfors, vd foodora

- Vi hade ett väldigt stort tryck i Lund i helgen. Vi har 77 stycken anställda bud i Lund som arbetade sina planerade pass. Den genomsnittliga timlön för buden är 170 SEK i timmen, men på grund av den ökade efterfrågan av snabb hemleverans ökade den till 200 SEK i timmen, säger Daniel Gustafsson Raba, logistikchef foodora.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se