foodora har nu över 100 anslutna livsmedelsbutiker och ytterligare 20 stycken ICA är på väg

foodora, en av de ledande last mile aktörerna, expanderar sitt samarbete med livsmedelsbutiker runt om i hela landet. Sedan tidigare har foodora framgångsrikt samarbetat med över 60 stycken ICA-butiker. Leverans inom 30 minuter av livsmedel är nu tillgängligt från norr till söder.

Det utökade samarbetet syftar till att erbjuda kunderna ännu större tillgänglighet och bekvämlighet när det gäller att handla dagligvaror och få dem levererade direkt till dörren. Detta kommer att innebära ett breddat sortiment av produkter och en enklare shoppingupplevelse för kunderna. Förutom anslutna ICA-butiker finns bland andra Hemköp, Tempo samt Handlar'n samt foodoras egna livsmedelsbutiker, foodora market.

- Vårt samarbete med livsmedelsbutiker runt om i landet har varit en succé. Vi vill göra det enklare för människor att handla dagligvaror och få dem levererade snabbt och bekvämt. Vi ser fram emot att fortsätta växa tillsammans med våra partners och göra mat- och dagligvaruhandel tillgänglig för ännu fler kunder, säger Hans Skruvfors och fortsätter:

- Många av de lokala butikerna har aktivt valt oss som leveranspartner då vi är en av de få inom last-mile delivery som tar ett tydligt arbetsgivaransvar, det vill säga vi anställer samtliga våra bud, håller bra lönenivåer då genomsnittslönen per timme är 170 kronor, avslutar Hans Skruvfors, vd foodora.

foodora och de lokala dagligvarubutikerna har arbetat tillsammans för att säkerställa att kunderna kan välja bland ett brett utbud av produkter, inklusive färska livsmedel och hygienartiklar. Leveranserna kommer inom snar framtid vara fossilfria då foodora genomför en omfattande satsning på att elektrifiera sin fordonsflotta, med en vision om att uppnå 100% fossilfria leveranser senast 2027.

Här kan man köpa dagligvaror via foodoras plattform: Alingsås, Uddevalla, Borlänge, Strängnäs, Visby, Stockholm, Falun, Värnamo, Enköping, Östersund, Eskilstuna, Sundsvall, Växjö, Lund, Falkenberg, Vänersborg, Gävle, Västerås, Köping, Härnösand, Hudiksvall, Jönköping, Karlskrona, Lidköping, Karlstad, Göteborg, Kungsbacka, Linköping, Helsingborg, Luleå, Malmö, Norrköping, Örebro, Piteå, Skellefteå, Trollhättan, Södertälje, Uppsala.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se