foodora intar idag tre städer - Sverige blir nu mer rosa

foodora intar idag tre städer - Sverige blir nu mer rosa

Idag lanserar Q-handelsbolaget sin plattform för hemleveranser i Köping, Härnösand och Karlshamn, ett led i den offensiva planen att göra Sverige allt mer rosa. Redan nu har många restauranger anslutit sig för att tillhandahålla snabba hemleveranser genom foodoras anställda bud. Fler restauranger står på tröskeln att ansluta sig inom kort.

foodora fortsätter att växa kraftigt och finns idag på över 200 olika platser runt om i Sverige. Bolaget når över 90 procent av den svenska befolkningen, en befolkning vars efterfrågan på snabb hemleverans har ökat markant.

Handelsplatsen som foodora skapat är inte bara en länk mellan restauranger, butiker och kunder. Bolaget är dessutom en solid plattform för digital handel, marknadsföring och en sofistikerad infrastruktur kring hemleverans, en struktur som snabbt kan appliceras i hela landet.

- Svenskarnas behov av snabba hemleveranser ökar och personer som bor i Köping, Härnösand och Karlshamn följer denna trend. Därför känns det extra roligt att vi nu kan svara upp mot det behovet, säger Hans Skruvfors och fortsätter;

- Min ambition är att restaurangerna ska vässa sin digitala försäljning genom oss. Jag hoppas och tror också att restaurangerna genom ökad omsättning kan skapa viktiga lokala arbetstillfällen, både hos oss samt hos de partners som är anslutna till plattformen, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

foodora har redan nu anställt ett fyrtiotal människor för leverans hem till kund i de tre städerna En siffra som kommer växa.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 10 000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.