foodora Market växer och flyttar till större lokal i Malmö

foodora Market växer och flyttar till större lokal i Malmö

foodora, ledande handelsplattformen för snabba leveranser, meddelar idag att deras innovativa matbutik, foodora Market, har växt ur sin nuvarande lokal i Malmö. Den ökade efterfrågan, sortimentsutvecklingen för att kunna erbjuda veckohandling och det positiva mottagandet från Malmöborna har drivit detta beslut.

Sedan lanseringen har foodora Market i Malmö blivit ett populärt val för dem som söker livsmedel och snabb hemleverans. Den unika kombinationen av ett brett utbud av produkter och möjligheten att få dem levererade direkt till dörren har gjort foodora Market till en favorit bland Malmöborna.

På grund av den ständigt växande populariteten och det utökade sortimentet har foodora beslutat att flytta foodora Market till en större lokal. Utbudet var bra innan men nu med den nya butiker så ger det möjligheter för en än större bredd och variation av produkter för kunderna.

- Vi är otroligt glada över den fantastiska responsen vi har fått från Malmöborna sedan vi lanserade foodora Market här. Det är tydligt att det finns en stor efterfrågan på vårt koncept, och vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder ännu fler valmöjligheter med vår flytt till en större lokal, säger Sofia och fortsätter;

- Vi har redan nationell täckning med våra butiker och den här flytten är helt i linje med vår strategi och de investeringar vi gjort de senaste åren i våra butiker för att kunna tillgodose kundernas efterfrågan. foodora Market ska bli det naturliga valet för våra kunder när det kommer till veckohandling, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef foodora.

Den nya lokalen för foodora Market i Malmö finns på Södra Förstadsgatan 72.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se