foodora når milstolpen på 100 ICA-butiker

foodora når milstolpen på 100 ICA-butiker

foodora, Sveriges ledande q-handelsplattform för leverans tillkännager idag att de har nått en betydande milstolpe genom att inkludera 100 ICA-butiker på sin plattform över hela landet. Denna expansion bekräftar foodoras ständiga tillväxt och åtagande att erbjuda kunderna ett brett utbud av livsmedelsprodukter med enkel och bekväm leverans.

Samarbetet mellan foodora och ICA, en av de ledande dagligvarukedjorna, har varit en framgångssaga sedan det inleddes. Genom att integrera ICA-butiker på foodoras leveransplattform har kunder över hela landet fått tillgång till ett brett sortiment av färska livsmedel, dagligvaror och andra produkter med möjlighet till snabb leverans direkt till dörren.

- Att nå 100 ICA-butiker i vårt nätverk är en milstolpe för oss på foodora och ett tecken på det förtroende som våra partners har för vår plattform. Vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder ännu fler valmöjligheter och bekvämlighet när det gäller att handla sina dagligvaror, säger Hans Skruvfors, vd foodora

Genom detta samarbete kan kunderna nu få en smidig och stressfri shoppingupplevelse från sina lokala matbutiker genom foodoras app eller webbplats. Utbudet inkluderar allt från färskvaror och mejeriprodukter till hygienartiklar och andra vardagsprodukter.

- Vi är glada över att utöka vår räckvidd och erbjuda kunderna ännu fler sätt att handla med oss. Detta partnerskap har varit väldigt framgångsrikt och vi ser fram emot att fortsätta växa tillsammans med lokala butiker, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef foodora

foodora fortsätter att sträva efter att erbjuda kunderna en smidig shoppingupplevelse och ser fram emot att fortsätta utveckla sitt partnerskap med ICA samt att expandera sitt nätverk för att möta kundernas behov och önskemål.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se