foodora och Bonnierförlagen skapar framtidens bokhandel

foodora och Bonnierförlagen skapar framtidens bokhandel

Q-handelsbolaget har inlett ett samarbete med förlagshuset som vill anamma q-handeln, en genre som växer i snabb takt i hela Sverige. Genom foodoras daglivsbutiker, foodora market kan Bonnierförlagen sälja utvalda böcker med snabb hemleverans på 30 minuter.

Från och med den 27 maj kommer böcker författade av exempelvis Anders Hansen, Delia Owens, Camilla Läckberg och Henrik Fexeus finnas tillgängliga i samtliga foodora markets sortiment. Samma dag förlanserar TikTok-stjärnan Linnea Orvegård sin kokbok “Snabbt & Sött” exklusivt i foodoras matbutiker.

foodora var först i Sverige med q-handeln och lanserade termen i maj 2020, en genre inom den digitala handeln som innebär att aktörer inom retail nu kan ansluta sig till foodoras plattform och därmed erbjuda snabb hemleverans till kunden. På väldigt kort tid har många aktörer anslutit sig till foodora, då bolaget är det enda i Sverige som utmärker sig på väldigt snabba hemleveranser.

- Jag är glad att vi genom samarbetet med Bonnierförlagen kan fortsätta uppfylla svenskarnas ökande förväntningar på snabb hemleverans. Vi är ett företag i framkant som älskar att förnya och utmana att vi nu som det “nya” bolaget krokar arm med det välrenommerade förlagshuset är spännande. Tillsammans leder vi förändringen framåt, säger Hans Skruvfors, vd foodora.

– Det känns väldigt roligt att vi förlanserar Linnea Orvegårds nya bok Snabbt och sött hos foodora market, säger Martin Harris, säljare Bonnierförlagen. Vi är alltid nyfikna på att testa nya arenor för våra böcker. Utöver Linneas bok kommer det också att finnas pocketböcker – perfekt sommarläsning!

- Vi strävar nu efter att möta en yngre målgrupp där den befinner sig och det kan vi bokstavligen göra med foodora market. Vi hoppas att boken ska inspirera till bakglädje. Idag ser vi en hel generation som hämtar inspiration och tips till sin bakning via sociala medier, därför har vi valt att i boken placera QR-koder som leder läsaren in till videor med Linneas bästa bakningstips säger Clara Lundström, projektledare Bonnierförlagen.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com