foodora och Isadora inleder samarbete kring q-handel

foodora och Isadora inleder samarbete kring q-handel

Isadora har valt att ansluta sig till foodora och göra sitt utvalda sortiment tillgängligt för kunder som söker skönhetsprodukter samtidigt som de handlar mat och andra dagligvaror genom fooodora market.

Detta partnerskap representerar en spännande fusion i q-handelssegmentet - som nu kommer att finnas tillgängliga under samma tak via foodoras plattform. Isadora, som är känt för sminkprodukter, ser detta samarbete som en möjlighet att nå en bredare kundbas genom foodoras livsmedelsbutiker och q-handeln.

- Vi är glada över att välkomna Isadora till foodoras familj. Detta samarbete möjliggör för våra kunder att enkelt komplettera sina matinköp med skönhetsprodukter och det är ett viktigt steg i vår strävan att ytterligare bredda q-handeln som är för att stanna, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef, foodora

foodoras livsmedelsbutiker är en strategisk kanal för att nå en bredare publik.

- Vi tror att framtidens handel ligger i att förstå och möta kundernas behov på ett nytt sätt. Samarbetet med foodora öppnar upp möjligheter för oss att nå ut till nya kundgrupper och erbjuda våra produkter i en ny och spännande kontext, säger Louise Hesseborn, online sales manager, Isadora

Isadoras utvalda sortiment finns tillgängliga för beställning nu på foodora market.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se