​foodora öppnar i tre nya städer - 71 restauranger och butiker är anslutna

​foodora öppnar i tre nya städer - 71 restauranger och butiker är anslutna

Imorgon öppnar foodora i Alingsås, Enköping och Örnsköldsvik. Trycket från restauranger och butiker att ansluta sig har varit högt den senaste tiden, därför väljer foodora att skyndsamt etablera egen närvaro med anställda bud.

Genom foodoras intåg i de tre städerna, kan nu kunderna beställa varierad restaurangmat och varor och få dessa hemlevererade snabbt av foodoras anställda bud. Samtidigt som affärsrörelser på de tre orterna får möjlighet att öka sin omsättning, skapas även lokala arbetstillfällen, då restaurangerna vässar sin försäljning och fler leveranser genomförs.

foodora är idag Sveriges populäraste marknadsplats för hemkörning av restaurangmat men också q(quick)-handel av varor inom 30 minuter samma dag, vardagar som helgdagar. Idag är världen uppkopplad under dygnets alla timmar och företagen likaså, vilket återspeglas i utvecklingen av nya tjänster och utbud.

- Det känns väldigt bra att vi öppnar i tre städer samtidigt idag. Vi har haft en väldigt högt tryck på oss den senaste tiden från det lokala näringslivet att öppna i deras område. Nu tillgodoser vi tre städers behov. Vi är ett bolag som tänker nytt och attraherar många aktörer och att de väljer oss som deras samarbetspartner ser jag som ett starkt kvitto att vi är ett bolag som verkar i tiden, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige

Några av de anslutna restaurangerna:

Alingsås:
Wallins grill, Shit Pommes Frites, Sibylla, MAX, Espresso House, som även erbjuder snabb hemleverans av andra produkter som exempelvis kaffekapslar. Bueno Taco och Lennartssons Café.

Enköping:
Taste of Bangla, Sibylla, Sagar Indiska, Pinchos, Orientaliska palatset, Restaurang Golfen, Grekiska Grill & Bar, Sunnys matglädje, Diners, Saby Jai Thaimat och Hotell Kompassen.

Örnsköldsvik:
Hälsobaren, Richard Norberg Sångkock, Subway, O'learys och Pinchos.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i 39 länder, företagskoncernen består av mer än 27 000 anställda.

Vi har idag över 4500 anslutna restauranger och butiker som erbjuder genom oss utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 2500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik och produktutveckling.