foodora säkrar hjärtslagen

foodora säkrar hjärtslagen

Idag sätter q-handelsbolaget igång med att utbilda sina anställda bud i hjärt och lungräddning (HLR). Målet är att samtliga anställda bud som vill ska genomgå utbildningen med kvalitetssäkrade instruktörer för att bli certifierade livräddare. foodora finns på över 60 orter med egna anställda som hela tiden är i rörelse och kan hjälpa till med viktig kunskap för att rädda liv.

Utbildningen påbörjas idag och sker under arbetstid. och de anställda kommer löpande genomgå utbildningen som är frivillig. Redan denna vecka kommer runt 50 anställda bli certifierade och är redo att kunna bistå med livsviktig akut hjälp om det behövas. Utbildningen kommer fortlöpa året ut och även kommande år. Visionen är att foodoras 4000 anställda bud ska genomgå utbildning.

De bud som genomgår utbildningen och via sms får ett akut uppdrag, kommer bli kompenserade för både pågående uppdrag och akut utryckning. Utbildningen syftar till att också ge den enskilde anställde kunskap som många idag saknar och därmed kan stärka deras konkurrenskraft för framtida yrken.

- Att investera HLR-utbildning är en investering i personalen och för samhället som vi alla lever i. Vi finns på flera platser runt om i hela Sverige har tusentals anställda som hela tiden rör sig i våra städer. Om behovet skulle finnas kan vi snabbt vara på plats och hjälpa till akut, då våra bud rör sig ofta där många människor finns säger Hans Skruvfors och fortsätter;

- Jag kommer likt mina kollegor genomgå utbildningen och jag hoppas att vår kunskap inte kommer behövas. Men kan vi rädda ett liv genom denna investering, så är det värt allt och lite till, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef och vd foodora.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 8000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.