​foodora satsar genom The Humble Co på “Tooth-tech”

​foodora satsar genom The Humble Co på “Tooth-tech”

Det svenska bolaget The Humble Co. och foodora inleder ett samarbete inom q-handel. Nu kommer hållbara och nedbrytbara bambutandborstar endast vara 30 minuter bort från Stockholmarna. Samarbetet är ett led i foodoras ambition att snabbt förse kunderna genom q-handel med ett brett utbud av produkter som man kan behöva med kort varsel.

The Humble Co., som grundades 2013 är ett svenskt företag som tillverkar produkter som tar hänsyn till både människor och planeten. Munvårdsprodukterna är utvecklade av tandläkare och alla tandborstar har ett nedbrytbart bambuhandtag samt borststrå gjorda av nylon-6; en kombination som tar hänsyn till maximal miljövänlighet med bibehållen funktionalitet.

Varje köp av produkter från The Humble Co. finansierar munvårdsprojekt till förmån för behövande barn runt om i världen. Genom Humble Smile Foundation har de idag genomfört projekt i 52 områden världen över.

- Det känns väldigt bra att ha med oss The Humble Co. i vårt utbud. Det är ett bolag som har en hållbar affärsmodell och samtidigt gör något bra globalt. Deras affärsmodell möjliggör för konsumenter att köpa en tandborste som också genererar stöd till barn världen över. Det är helt enkelt en väldigt fin affärsmodell, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

- Det kändes självklart att Humble skulle vara en del av foodoras q-handel. foodora jobbar snabbt och intelligent och vi på The Humble Co. ser mycket fram emot att kunna erbjuda våra kunder miljövänliga munvårdsprodukter på rekordtid, säger Patrick Verkland, Key Account Manager på The Humble Co.

Samarbetet på foodoras plattform inleds under september månad.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4500 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare  2000 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.