foodora startar fler hybridbutiker - ytterligare en foodora market öppnas imorgon

Q-handelsbolaget har tagit starkt grepp om livsmedelsbranschen på mycket kort tid. Innan året är slut kommer det finnas totalt 25 stycken foodora markets. Imorgon öppnar den elfte butiken som är placerad i Hägersten. Fler butiker öppnas inom kort.

foodoras matbutiker, är en sorts hybridbutik mellan det fysiska och det digitala. foodora kan genom en optimerad process ta en tom lokal och på endast 17 timmar ha en helt fungerande butik. foodoras butiker har tagit emot med öppna armar. Redan efter två veckor slog foodora sina mål med den första butiken som öppnades förra året, samma mönster följer alla de nya butikerna.

Genom att öppna ännu fler butiker som utför snabba hemleveranser av matvaror och dagliga bruksprodukter tar sätter q-handelsbolaget fart på marknaden. Den nya generationen av digitala handel är här för att stanna, q-handeln kommer växa markant över hela landet.

- Som utlovat fortsätter vi vår expansion. Nu öppnar vi vår elfte butik men redan om ett kort tag öppnar vi ännu fler. Vi kommer ha 25 butiker innan året är slut. Vår styrka är vår infrastruktur som är redo och kan implementeras över hela Sverige. Hemleverans av matvaror inom några minuter kommer bli den nya normen och q-handeln är definitivt här för att stanna, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

Om foodora market
Den första foodora markets öppnade i september 2020 i Stockholm. Därefter har etableringen av butikerna gått fort. Butikerna är uppbyggda på ett helt annorlunda sätt är den traditionella butiken. Genom data vet foodora vilka varor som säljs mest och butiken är uppbyggd efter dessa insikter. En plockning av två matkassar tar i genomsnitt endast 3 minuter.

Genom butikerna tar q-handelsbolaget ett starkare grepp kring landets städer, då fler stadskärnor blir tillgängliga för snabb hemleverans till kunder. Foodora markets finns idag i Stockholm (3st), Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Norrköping, Uppsala och Hägersten.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 7500 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.