foodora startar PR-byrå, foodora communications

foodora startar PR-byrå, foodora communications

Q-handelsbolaget foodora breddar ytterligare sin verksamhet. Bolaget vet att stark kommunikation är grundstenen i en solid affärsverksamhet. Just nu har handelsplattformen 9000 anslutna partners som genom foodoras exklusiva förmånsportal, nu även kan beställa PR-tjänster i form av pressmeddelanden och övriga kommunikativa tjänster.

Nu krokar bolaget arm och stöttar deras samarbetspartners med kommunikativt stöd. Genom foodoras PR-byrå, foodora communications kan bolagen som finns på handelsplattformen, få hjälp med att att utforma kommunikationsplaner, stöd i kontakt med extern media och även hantering med dagsaktuella situationer.

- foodora är idag ett av Sveriges mest spännande bolag. Vi växer både på bredden och tvären och på kort tid utmanar vi flera olika aktörer. Att vara snabba på foten innebär att kommunikationen även behöver hålla samma fart, säger Johanna Lindskog Lindell och fortsätter:

- Det känns verkligen spännande att vi kan dela med oss av insikter och kunskap till våra tusentals partners som finns på vår plattform. Snabb kommunikation i en föränderlig värld är a och o just nu. Jag ser fram emot att vår nya byrå som är helt ny av sitt slag, stötta och stärka bolag, så de kan växa tillsammans med oss, avslutar Johanna Lindskog Lindell, nordisk kommunikationschef foodora.

Om foodora communications:
En inhouse-byrå som nu är tillgänglig på handelsplattformen. foodoras partners kan enkelt genom ett beställningsformulär lägga en order för vald kommunikationsinsats. Byrån kommer ledas av Johanna Lindskog Lindell.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 8000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.