foodora växer i Europa

foodora växer i Europa

Q-handelsbolagets moderbolag Delivery Hero, som finns i över 70 marknader, har valt att bygga foodora som är deras starkaste varumärken i Norden. Det betyder att Mjam (Österrike), foodpanda (Ungern, Slovakien) och Dáme Jídlo (Tjeckien) byter nu sitt namn till foodora.

foodora har på kort tid vuxit och blivit ett välkänt varumärke på de nordiska marknaderna Sverige, Norge, Danmark och Finland. För att samla flera av sina europeiska verksamheter under ett namn, har Delivery Hero har beslutat att byta de andra företagens varumärke till foodora. Ett viktigt strategiskt steg i att ytterligare bygga ett starkt rosa företag.

Tillväxt ligger i Delivery Heros DNA och för att företaget ska fortsätta på sin fantastiska bana behöver de alltid vara en föregångare och den som leder förändringen framåt, precis som foodora har gjort på de nordiska marknaderna.

För att markera en förändring för q-commerce frontrunner kommer foodoras logotyp och färger att ändras lite men varumärket kommer att förbli starkt rosa.

-Vi arbetar för en gemensam europeisk upplevelse - oavsett var du är. Vi siktar på att våra kunder ska kunna få en konsekvent och unik upplevelse tillhandahållen av ett team och ett varumärke, utan gränser. foodora har blivit ett starkt och uppskattat företag i Norden, och det vill vi utnyttja. Vår ambition är att “foodora” en vara eller rätt är en fras som ska bli vanlig att höra i Europa, som du redan nu gör i Sverige, säger Pedram Assadi, vd Delivery Hero Europe.

– Det känns väldigt spännande att foodora växer och blir större. Vi har alltid arbetat mycket nära med våra systerbolag inom Delivery Hero-gruppen. Men att vi nu också kommer att dela samma varumärke känns fantastiskt. Tillsammans kommer vi att påverka många marknader och tillsammans kan våra gemensamma muskler ta foodora till nya nivåer, säger Hans Skruvfors vd foodora

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com