foodora växer, över 300 nya tjänster tillsatta under mars

foodora växer, över 300 nya tjänster tillsatta under mars

foodora är idag Sveriges populäraste marknadsplats för hemkörning av restaurangmat. Idag är världen uppkopplad under dygnets alla timmar och företagen likaså, vilket återspeglas i arbetstider och utvecklingen av nya tjänster. Bara under mars månad tillsatte bolaget 300 nya tjänster.

foodora har som ambition att få en mer inkluderande arbetsmarknad, i ett led till att skapa det har nu foodora inlett ett samarbete med Stockholm stad. Tillsammans kan näringslivet och myndigheter använda gemensamma krafter för att skapa arbeten och därmed minska utanförskapet.

– Vi skapar viktiga arbetstillfällen som är anpassade efter de önskemål som både våra medarbetare och kunder har. Den digitala ekonomin är och kommer vara väldigt viktig för svensk tillväxt, då företag som oss skapar många nya jobbtillfällen säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige och fortsätter;

– I dag anlitar vi människor i 28 städer runt om i Sverige, vilket i sin tur stärker det lokala näringslivet, då de kan anställa fler människor när de får tillgång till en utökad kundgrupp. Allt detta genererar extra intäkter som stärker den gemensamma välfärden i landet, avslutar Hans Skruvfors.

För mer information, vänligen kontakta:
Hans Skruvfors, vd foodora Sverige
hans.skruvfors@foodora.se

foodora (tidigare även Onlinepizza.se och Hungrig.se) är idag Sveriges populäraste marknadsplats för hemkörning av restaurangmat. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4000 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 1 500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.