​Här är 2016 års mest populära pizzerior i Växjö

Växjös bästa pizzeria heter Megastaurang Jännsias. Ett resultat baserat på miljontals beställningar och tusentals omdömen bland 500 000 av beställningsappen OnlinePizzas kunder. På en andraplats hamnar Via Venetto och Heimdals pizzeria slutar på en hedersvärd tredjeplats.

Användare av restaurangmatsappen OnlinePizza har under 2016 röstat fram Sveriges allra bästa pizzerior. Baserat på tusentals omdömen och miljontals beställningar kan OnlinePizza avgöra vilka restauranger som varit mest omtyckta under året. Faktorer man tittat på vid bedömningen inkluderar snabbhet, kundernas betyg, andel återkommande kunder samt försäljning per invånare. Bland appens 1361 uppkopplade restauranger har pizzeria Sannegården i Göteborg röstats fram som landets bästa pizzeria - för tredje året i rad.

– Genom att utse årets mest populära pizzerior får OnlinePizza möjlighet att uppmärksamma de fantastiska pizzabagare som använder tjänsten som en del i sin verksamhet. Pizzerior som under året försett hungriga magar med god och högkvalitativ mat som också är väldigt prisvärd, säger Anders Signell, vd för OnlinePizza.se.

Vinnarna i Växjö
1. Megastaurang Jännsias
2. Via Venetto
3. Heimdals pizzeria

För att se lokala och nationella vinnare, se det bifogade dokumentet "Lokala och nationella vinnare - Sveriges bästa pizzerior 2016".

För mer information:
Anders Signell, VD OnlinePizza.se: 072-572 20 10, anders@onlinepizza.se
Josefin Jerndahl, presskontakt OnlinePizza.se: 073-515 04 29, josefin@onlinepizza.se
Megastaurang Jännsias: 0470 - 186 60

Så här går bedömningen av Sveriges bästa pizzerior till:
Eftersom OnlinePizza tror att en riktigt bra pizzeria har nöjda kunder, god försäljning, stor andel återkommande kunder och levererar snabbt och på utsatt tid så baseras resultaten på restaurangernas beställningsdata. Datan innehåller popularitetsranking, försäljningsstatistik, kundomdömen och betyg samt restaurangens snittleveranstid i förhållande till utkörningsbetyg. Endast städer och restauranger med tillräckligt underlag redovisas i listningen (till exempel tillräckligt antal beställningar, restauranger, omdömen etc).

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag maknadsledande i Sverige, Finland och Polen. De över 1000 anslutna restaurangerna levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se