foodora öppnar i Kungsbacka

Hallänningar snabba på att digitalisera sina företag - bygger muskler för att konkurrera mot jättar

I början av september öppnade foodora sin verksamhet i Varberg, nu expanderas området till Kungsbacka. Från och med idag ansluter fler än 25 restauranger och butiker i området. Halland är ett område som foodora ser som särskilt intressant, då restauranger och butiker länet är mer än redo att vässa sin affär digitalt. Med foodoras hjälp får de större muskler att konkurrera med jättar.

Samtidigt som den lokala affärsrörelsen kan öka sin omsättning, skapar även foodora arbetstillfällen lokalt. Sedan mars har foodora tillsatt över 1 000 nya tjänster, i Kungsbacka tillsätts 25 tjänster inom kort.

Bland de restauranger och butiker som är med i starten är bland andra DINE Burger, Restaurang Södra, The Goods, MAX Burgers och Hemmakväll.

Den digitala ekonomin är och kommer vara viktig för svensk tillväxt, därför är bolag som skapar arbete och tillväxt för det lokala näringslivet av betydande vikt, framförallt just nu, då företag är Sveriges motor. foodora är idag Sveriges populäraste q-handelsplats för butiker samt navet för hemleverans av restaurangmat. Världen uppkopplad under dygnets alla timmar och företagen likaså, vilket återspeglas i arbetstider och utvecklingen av nya tjänster.

- Halland är ett mycket intressant område och sticker ut lite extra bland andra områden. När jag och mina kollegor pratat med det halländska näringslivet, har intresset varit mycket stort för att ansluta sig till vår plattform som ger dom snabb hemleverans till restaurangens kunder, säger Hans Skruvfors och fortsätter;

- för lokala butiker i Halland öppnas även en möjlighet att anamma tredje generationens e-handel, dvs q-handel, genom oss kan de erbjuda sina kunder hemleverans på 30 minuter, samma dag. De kan med andra ord gå om och förbi etablerade e-handlare i både service och snabbhet, avslutar Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4500 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare  2000 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 8000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud. Mer information finner du på www.foodora.se