ICA ansluter sig till foodora i Karlstad

ICA ansluter sig till foodora i Karlstad

Det rosa bolaget växer både på bredden och tvären och många nya partners ansluter sig för att kunna erbjuda snabb hemleverans genom foodora. ICA Nära i Karlstad är senast i raden att kunna erbjuda det som svenskarna vill ha - minuters hemleverans av dagligvaror till kundens dörr.

foodora tillhandahåller snabba hemleveranser genom bolagets anställda bud. Fler aktörer står på tröskeln för att ansluta sig. foodora fortsätter att växa kraftigt och finns idag på över 350 olika platser runt om i Sverige. Bolaget når över 90 procent av den svenska befolkningen, en befolkning vars efterfrågan på snabb hemleverans av varor och mat, ökat markant.

- Vi omdanar flera spelplaner snabbt just nu. Få aktörer kan erbjuda hemleverans inom 30 minuter, sju dagar i veckan. Det vi är väldigt bra på är sistamilen-leveranser och har infrastrukturen på plats. Genom spännande samarbeten skapar man innovation och leder förändringen framåt i snabb takt, säger Niklas Berggren, ansvarig för butikssamarbeten, foodora Sverige.

- Det känns väldigt roligt att genom foodora ytterligare kunna utöka vår tillgänglighet och service till Karlstadsborna. Mottagandet har varit mycket positivt, säger Jimmy Vejdegren, handlare ICA Nära Viken.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com