ICA Malmborgs i Malmö och foodora skapar succé

ICA Malmborgs i Malmö och foodora skapar succé

foodora, Sveriges ledande last mile företag tar över landet med snabba leveranser. ICA Malmborgs i Malmö är den senaste i raden av dagligvaruaktörerna som ansluter sig till det rosa företaget och därmed kan deras kunder får snabb hemleverans inom loppet av minuter.

Många restauranger och butiker har redan anslutit sig till handelsplattformen för att tillhandahålla snabba hemleveranser genom foodoras anställda bud. Fler butiker står på tröskeln att ansluta sig inom kort. foodora fortsätter att växa kraftigt och finns idag på över 330 olika platser runt om i Sverige. Bolaget når över 90 procent av den svenska befolkningen, en befolkning vars efterfrågan på snabb hemleverans har ökat markant.

Det har varit en snabb och stark tillväxtresa för foodora som på kort tid har breddat sin affär och hjärtat i bolaget är logistik. Få andra aktörer i Sverige kan hålla samma tempo som q-handelsbolagets logistik.

- Vi välkomnar ICA Malmborgs med öppna armar. Tillsammans kan vi tillgodose människors behov av snabb hemleverans av dagligvaror och jag ser fram emot vår resa tillsammans. Vi ser redan nu att vårt partnerskap med ICA Malmborgs i Malmö är en succé, säger Niklas Berggren, ansvarig för butikssamarbeten, foodora Sverige.

- Det känns verkligen spännande att kroka arm med foodora. De kan snabba hemleveranser något som våra kunder verkligen vill ha, då vi nu ser att försäljningen genom foodora har slagit våra förväntningar. Jag ser fram emot vår gemensamma resa, säger Marcus Ingemansson, butikschef, ICA Kvantum Malmborgs Erikslust.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com