​Indiska ansluter sig till foodora

​Indiska ansluter sig till foodora

Livstilsbolaget Indiska som funnits i 119 år, ansluter sig den här veckan till foodoras plattform. Digital handel med snabb hemleverans växer sig allt starkare och är något som Indiska nu kan erbjuda sina kunder i och med samarbetet med foodora. Indiska kan nu erbjuda sina kunder ännu fler leveransmöjligheter genom samarbetet med foodora.

Den vässade digitala handeln i kombination med de fysiska butikerna är viktigt för Indiskas tillväxtresa. Livstilsbolaget ansluter sex butiker i Malmö, Göteborg och Stockholm. Områden som kan komma att utökas inom kort. I sortimentet som ska ingå i q-handeln, är: kaffekoppar, vinglas, keramikskålar, doftpinnar och doftljus, bland mycket mer.

Q-handel (quick-commerce) har under året vuxit markant som genre och lanserades av foodoras i maj 2020. Det betyder att aktörer inom exempelvis retail kan ansluta sig till foodora, och genom q-handelsbolagets plattform erbjuda snabb hemleverans inom en timme, samma dag. Redan nu ser foodora en förändring bland svenskarna syn på hur lång tid en hemleverans ska få ta. Okonventionella samarbeten är något som kommer öka enligt foodora. Idag har foodora över 250 butiker på plattformen.

- E-handeln växer för varje månad som går och blir allt viktigare för oss. Kundernas digitala shoppingbeteende ställer allt högre krav på snabbfotade organisationer och därför är det viktigt för oss att vara snabba med att tillgodose våra kunders önskemål. Genom samarbetet med Foodora kan vi nu erbjuda en ännu bättre och snabbare service när det kommer till hemleverans av paket, säger Karin Lindahl, vd för Indiska.

- Jag ser fram emot att Indiska ansluter sig till oss, genom dom kan vi ytterligare bredda vårt erbjudande. Det är också väldigt spännande att vi just nu ingår samarbeten med nya typer av aktörer, något som vår q-handel möjliggör. Det finns stor utvecklingspotential inom det här området och vi har bara börjat, ni kommer se mycket mer framöver. Säger Sofia Gunnmo, Head of Q-commerce, foodora Sverige.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i 39 länder, företagskoncernen består av mer än 27 000 anställda.

Vi har idag över 5000 anslutna restauranger och butiker som erbjuder genom oss utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 2500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik och produktutveckling.