Kristinehamn erbjuder online-beställning av hemlevererad restaurangmat

Pizza House har som första restaurang i Kristinehamn börjat erbjuda online-beställning av restaurangmat genom att gå med i pizzanätverket OnlinePizza.se. Med hjälp utav tjänsten OnlinePizza.se ska restaurangen öka sin försäljning genom extra marknadsföring och ett enklare sätt för kunden att beställa hem restaurangens mat.

Kristinehamn är en av flera mindre orter där någon av stadens restauranger har börjat att erbjuda online-beställningar utav mat för hemkörning. Fenomenet att privatpersoner har kunnat beställa hem restaurangmat från Internet har funnits sedan 2005 och har på senare år fått sitt ordentliga genomslag även på mindre orter.

- Vi gillar mindre mindre orter såsom Kristinehamn eftersom det ofta finns en utbredd engagerande lokal pizzatradition, säger Per Anders Bjelkstål, presstalesman på OnlinePizza Norden AB som driver tjänsten.

- På många småorter finns det sällan samma tillgång till bankautomater som i större städer vilket leder till mindre kontanter hemma när det är dags att beställa pizza. Vår tjänst löser detta genom att användaren kan betala sin mat på Internet.

För mer information, kontakta:

Per Anders Bjelkstål, pressansvarig OnlinePizza.se
E-post: perra@onlinepizza.se

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se grundades i Linköping 2005 som Sveriges första internettjänst för beställning utav hemleverans av mat och dryck. Idag är tjänsten rikstäckande med sina 460 ansluta restauranger och finns även internationellt sedan 2009. På OnlinePizza.se kan användaren betala sin mat direkt på Internet och därefter invänta levererans. Främst levereras pizza, kebab, falafel och sallader, men det finns även anslutna restauranger som erbjuder sushi och indisk mat. Mer information finner du på onlinepizza.se