Medarbetarna sätter in egna platsannonser när chefen ska rekryteras

Medarbetarna sätter in egna platsannonser när chefen ska rekryteras

När OnlinePizza.se rekryterar en produkt- och marknadschef är det viktigt att rätt person får jobbet. För att säkerställa att rätt person söker, sätter nu personalen in egna platsannonser på Blocket Jobb. Förutom de rent jobbmässiga egenskaperna är det viktigt att den nya chefen gillar katter, snacka fotboll, dra göteborgsvitsar och hugga ved.

– Även om vi är en tjänst som omsätter nästan 70 miljoner och ger tiotusentals personer mat varje dag är vi en liten arbetsplats om 30 personer. Därför är det viktigt att vår nya chef känns helt rätt, säger Josefin Jerndahl, som arbetar med marknadsföring på bolaget.

För att säkerställa att den nya chefen har just deras favoritegenskaper, har ett antal medarbetare på OnlinePizza satt in egna platsannonser på Blocket Jobb. En medarbetare trycker på sitt intresse för fotboll och Värmland och att denne pratar mycket om detta. Att hänga med i det snacket eller ha någon slags filtreringsförmåga är därför viktiga egenskaper.

– Jag är kattmänniska och ser det som meriterande vid sidan om att vara bra på att lyssna och att bolla idéer.  Det är också viktigt att inte vara för pragmatisk och förstår att flum ibland leder till dom roligaste idéerna, berättar Josefin Jerndahl.

Två av medarbetarna sitter i Tyskland och behöver en chef som är duktig på distansförhållande. Eftersom de är göteborgare trycker de även på att kunna riva av en go’ göteborgsvits för att lätta upp stämningen i ett Skype-möte.

En av de mer udda egenskaperna kommer från produktchefen som vid sidan om analytisk förmåga söker efter en chef som gillar att hugga ved.

– Jag blev glatt överraskad när mina medarbetare satte in egna platsannonser. Det är en viktig roll vi besätter nu och det är viktigt att vår nya chef platsar i gänget, säger Anders Signell, VD för OnlinePizza.

Här finns medarbetarnas platsannonser:

För mer information:
Anders Signell, VD OnlinePizza.se: 072-572 20 10, anders@onlinepizza.se
Josefin Jerndahl, presskontakt OnlinePizza.se: 073-515 04 29, josefin@onlinepizza.se

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag maknadsledande i Sverige, Finland och Polen. De över 1000 anslutna restaurangerna levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se