MrBeast Burger gör Sverigepremiär genom foodora

MrBeast Burger gör Sverigepremiär genom foodora

Världens största youtuber Jimmy Donaldson känd som MrBeast gör nu intåg i Sverige med hans burgare. Hamburgarna kommer att finnas tillgängliga för snabb hemleverans från och med 25 april, och förväntas bli en stor succé.

Genom att lansera MrBeast Burger på foodora stärks den digitala affären för foodoras restaurang-partners, då det är ett maträtt som fansen runt om i hela Sverige har väntat på. Q-handelsbolaget foodora ser fram emot att börja leverera burgarna från och med tisdag då de är övertygade om att det kommer tas emot bra av MrBeasts hundratusentals fans i Sverige.

Q-handelsbolagets innovativa koncept, där ibland nu samarbetet med MrBeast Burgers, ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter.

I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten och i samtliga koncept som är utvecklade av bolaget krokas det arm med aktörer som har spetskompetens för de olika maträtterna.

- Det här har jag sett fram emot länge. Jag är en av många människor som har sett MrBeasts videos genom åren och att vi nu inleder ett samarbete är verkligen spännande! Det är genom innovativa samarbeten som innovation kan gro och utvecklas, och jag är helt övertygad om MrBeast Burger kommer bli en succé, säger Hans Skruvfors, vd foodora.

- Det är nu genom foodoras hjälp vi kommer sälja burgare med rasande fart! Jag ser fram emot nästa vecka då det är Sverigepremiär. Många av MrBeasts fans har hört av sig och frågat när burgarna kommer finnas tillgängliga även i Sverige, och det är verkligen superroligt att deras önskan nu går i uppfyllelse, säger David Carlsson, medgrundare Myllra.

Burgarna kommer finnas tillgängliga att köpa här:
Stockholm innerstad, Linköping, Örebro, Uppsala, Bandhagen, Huddinge, Järfälla, Danderyd, Karlstad, Sollentuna, Södertälje, Tyresö, Mölndal, Borås, Handen, Kista, Tumba, Malmö, Partille, Helsingborg, Västerås, Vällingby, Bromma, Gävle, Norrköping, Täby, Varberg och Göteborg.

Fakta om MrBeast:
MrBeast är en av världens största Youtubers har över 138 miljoner prenumeranter på YouTube, där han gjort sig känd genom att ge bort stora summor och priser.

Ett partnerskap mellan MrBeast och virtuella koncept, lanserat i USA i december 2020, som nu har restauranger över hela världen. Bara under en dag såldes över 10 000 burgare.

MrBeast Burger är ett koncept som endast går att beställa hem, och fungerar som foodoras övriga virtuella koncept. Det innebär att lokala restauratörer lagar maten enligt riktlinjer med ingredienser, metod och förpackning. På detta sätt kan fans av MrBeast äta hans burgare, samtidigt som de stöttar sin lokala restaurang.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com