Nu öppnas den 12:e och 13:e foodora market

Nu öppnas den 12:e och 13:e foodora market

Q-handelsbolagets frammarsch i livsmedelsbranschen har skett väldigt snabbt det senaste året. Den här veckan öppnar ytterligare två butiker, en till i Stockholm, Johanneshov för att ta ett starkare grepp om marknaden i Stockholmsområdet, samt en butik i Helsingborg.

foodora market är en sorts hybridbutik mellan det fysiska och det digitala. Den nya generationen digitala handel är här för att stanna. Behovet av q-handeln ser inte ut att minska utan tvärtom, vilket gör att foodora nu öppnar den tolfte och trettonde butiken i raden. Innan den 31 december kommer bolaget ha öppnat totalt 25 stycken nya enheter runt om i Sverige.

Genom att öppna ännu fler butiker som utför snabba hemleveranser på 15 minuter av matvaror och dagliga bruksprodukter, sätter q-handelsbolaget fart på marknaden. En helt ny butik tar endast 17 timmar att öppna, från en tom lokal till en helt fungerande butik.

- Som vanligt går det väldigt fort hos oss. Att vi är snabba är för att vi har optimerade processer och sofistikerade digitala system som går snabbt att implementera var som helst i Sverige och Norden. Nu återstår ytterligare tio butiker att öppna innan årsskiftet, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef foodora.

Om foodora market
Den första foodora markets öppnade i september 2020 i Stockholm. Därefter har etableringen av butikerna gått fort. Butikerna är uppbyggda på ett helt annorlunda sätt är den traditionella butiken. Genom data vet foodora vilka varor som säljs mest och butiken är uppbyggd efter dessa insikter. En plockning av två matkassar tar i genomsnitt endast 3 minuter.

Genom butikerna tar q-handelsbolaget ett starkare grepp kring landets städer, då fler stadskärnor blir tillgängliga för snabb hemleverans till kunder.

foodora markets finns idag i Stockholm innerstad i flera områden, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Norrköping, Uppsala, Hägersten, Johanneshov och Helsingborg.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 7500 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.