Nu öppnas foodora tech care

Nu öppnas foodora tech care

Q-handelsbolaget foodora öppnar nu en tjänst för den äldre generationen som behöver digital support för att kunna handla varor med snabb hemleverans samma dag. De skärpta restriktionerna för att minska smittspridning påverkar människor och framförallt de äldre som är i riskgruppen. De senaste månaderna har foodora vuxit bland Sveriges äldre befolkning, en grupp som ibland behöver digitala stöttning.

Den digitala handeln är tillgänglig för alla och behovet hos Sveriges äldre befolkning är likadant som hos foodoras övriga kundskara, leverans samma dag, på mindre än trettio minuter. foodoras vision är att alltid vara nära kunden, var den än är, och vem den är.

Tjänsten foodora tech care bokas av kunden via ett formulär. Tekniskt kunniga personer bemannar foodora tech care på vardagar, som kontaktar de som vill ha teknisk support och guidar dessa genom foodoras tjänster och utbud, men kommer även ta sig tid att lyssna och samtala.

Sedan tidigare har foodora lanserat foodora market för att tillgodose svenskarnas behov av snabb hemleverans av dagligvaror, och har bland annat som syfte att tillgodose den äldre befolkningen i Sverige eller de som inte kan eller vill gå ut och handla i fysiska butiker.

– Vi har funderat på hur foodora kan hjälpa de som befinner sig i riskgrupp och har en hög tröskel för att handla digitalt. Denna funktion har vår fokusgrupp som består av en äldre målgrupp lyft fram som ett önskemål och därför har vi valt att realisera den. Att agera snabbt utifrån människors behov ligger i foodoras DNA, och något som tillämpas dagligen, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

foodora tech care finns tillgänglig att boka via ett formulär på webben.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i 39 länder, företagskoncernen består av mer än 27 000 anställda.

Vi har idag över 5000 anslutna restauranger och butiker som erbjuder genom oss utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 2500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik och produktutveckling.