​Onlinepizza ny partner till Melodifestivalturnén

När Melodifestivalturnén sätter igång 2 februari i Karlstad är Onlinepizza med som ny partner. Syftet med sponsorskapet är att göra hemkörning av restaurangmat lika vanligt som tacomys på en fredag.

Onlinepizza är det bolag för hemkörning av restaurangmat som funnits längst och är störst med över 1400 anslutna restauranger i Sverige. Namnet till trots har Onlinepizza en stor bredd av restauranger i sitt utbud, förutom pizzerior når kunden restauranger som säljer sushi, thai, hamburgare, sallader, texmex, ja i stort sett hela registret.

Största kommersiella satsningen i företagets historia
Sponsorskapet av Melodifestivalturnén är den största kommersiella satsningen i företagets tolvåriga historia. Både marknaden och Onlinepizza växer snabbt just nu, förra året skeppade bolaget ut över 3 miljoner pizzor i hela Sverige och nu är tiden inne att göra en större satsning för att bli Sveriges mest älskade tjänst för hemleverans av mat.

– Vi har precis lanserat ett nytt varumärke där vi vill flytta positionen att köra hem pizza till studenter till att bli en självklar del i familjers vardag. Att sponsra Melodifestivalen passar perfekt för att nå ut i det svenska folkhemmet, säger Philip Eide, marknadschef för Onlinepizza.

Förutom att synas i Melodifestivalturnéns alla sammanhang kommer Onlinepizza finnas på plats i varje stad under veckan och förgylla besökarnas upplevelse samt arbeta nära de lokala anslutna restaurangerna.

– Vi är oerhört glada att kunna välkomna Onlinepizza som partner till Melodifestivalturnén. Vi ser fram emot att framgångsrikt samarbeta med Onlinepizza för för att aktivera denna sponsorrättighet som en del av deras strategiska marknadsförings- och kommunikationssatsning, säger Jamie Perry, Project Director Melodifestivalen, Live Nation.

Melodifestivalen 2018
2-3 februari 2018 – Deltävling 1, Löfbergs Arena, Karlstad
9-10 februari 2018 – Deltävling 2, Scandinavium, Göteborg
16-17 februari 2018 – Deltävling 3, Malmö Arena, Malmö