​Onlinepizza och foodora i samarbete med McDonalds

De båda matlevernastjänsterna Onlinepizza och foodora inleder nu ett samarbete med McDonalds för beställning och utkörning av mat. Initialt inleds samarbetet i Göteborg men kommer att rullas ut i flera svenska städer under hösten.

Onlinepizza och foodora, med den gemensamma ägaren Delivery Hero, är Sveriges populäraste appar för beställning och hemleverans av mat. foodora finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Uppsala, medan Onlinepizza finns nationellt. Nu inleds ett rikstäckande samarbete med McDonalds som gör det möjligt för användarna att appa hem en måltid via Onlinepizza eller foodora.

Sveriges populäraste matappar kör ut McDonalds till svenskarna
Först ut är Göteborg med start 13/11, senare i November står Malmö och Uppsala på tur och därefter fortsätter utvecklingen i flera svenska städer.

– McDelivery ligger helt i linje med McDonald’s vision för framtidens restaurangupplevelse där erbjudandet anpassas efter gästernas ökade krav på tillgänglighet och flexibilitet. När våra gäster inte kan komma till oss, kommer vi till dem och levererar deras favoritmat. McDelivery har varit en stor succé i Stockholm och det är spännande att nu erbjuda tjänsten till våra gäster i Göteborg, säger Thomas Kelly, VD för McDonald’s i Sverige.

– McDonalds är en av Sveriges populäraste restaurang och jag vet att många av våra användare runt om i landet längtar efter att kunna få maten hemlevererade via oss. Potentialen är enorm och med Onlinepizza och foodora kan vi expandera snabbt och ge våra kunder i många svenska städer möjligheten att få njuta av McDonalds utbud, säger Felipe Gutierrez, vd Delivery Hero Sverige.

Om Onlinepizza.se
Onlinepizza är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag marknadsledande i Sverige med över 1400 anslutna restauranger som främst levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se