Per Holknekts exklusiva kollektion för foodora är klar

Per Holknekts exklusiva kollektion för foodora är klar

foodora, ledande aktör inom last mile delivery, är stolta över att meddela att den exklusiva kollektionen skapad av den välrenommerade svenska formgivaren Per Holknekt är nu klar och tillgänglig för alla foodoras kvinnliga bud.

Per Holknekt, känd för sitt arbete inom mode och design, har skapat en kollektion för som omfattar en rad produkter och är utformade speciellt för kvinnor i rörelse.

Q-handelsbolaget växer och svenskarnas behov av snabba hemleveranser ökar nästintill omättligt. För att möta det stora behovet behöver foodora anställa fler bud och ambitionen är att få fler kvinnor att söka arbete hos foodora.

Holknekt har tagit fram en unik design för just kvinnliga bud. En design som ska passa kvinnor, då utrustningen som tidigare använts är unisex och behövde förändras i form och mått. Syftet är också att få fler kvinnor att söka jobb hos foodora är främst att q-handelsbolaget flotta behöver växa men också att öka jämställdheten.

- Per Holknekt har framgångsrikt skapat unik kollektion med omsorg och uppmärksamhet på detaljer i sina skapelser, och vi är stolta över att erbjuda denna unika kollektion till våra anställda bud. Jag är mycket glad över att Per har valt att göra om designen för arbetskläderna. Han är en person som tänker nytt och innovativt, säger Hans Skruvfors, vd foodora

- Mitt uppdrag var en fantastisk utmaning. ”Använd vilka färger du vill, så länge det bara är rosa”. Så jag letade i historien och fann 80-talet där rosa var sparkling cool. Sen skulle jag lösa den sittande arbetspositionen, så jag tänkte på skärningar och silhuetter från hästsporten, säger Per Holknekt och fortsätter;

- Till sist skulle det attrahera flera olika kulturer för att rekrytera överallt, inte minst på universiteten. Så jag landade i 80-talets Tracksuits, alltså väldigt nära basketkulturen, förortskulturen, men även med tydliga signaler mot träning och friskvård. Jag kände att dessa idéer var inkluderande härliga. Sammanfattningsvis signalerar min lilla kollektion välmående riders, fräschör, coolt och spännande. Precis som den känsla man vill ha när maten landar framför dörren, avslutar Per Hoknekt, serie-entreprenör och designer.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com