​Pizza-hack mättar dygnande gamers

I helgen går DreamHack Winter av stapeln i Elmiamässan i Jönköping. 9000 gamers tar plats i ett av världens största LAN-partyn för att spela all vaken tid. Matleveransföretaget Onlinepizza är stolt sponsor och presenterar ett hack som gör det möjligt att mätta de gamers som inte vill lämna spelstolen i helgen.

Elmiamässan kommer vara fullt av gamers som checkar in med sin dator och tar plats vid ett bord där de spelar hela helgen, möjligen med undantag för någon timmes sömn. För att erbjuda spelarna möjlighet att fokusera på gaming, har Onlinepizza hackat sin beställningstjänst så att det går att beställa sin mat inte bara till Elmiamässans entré utan även direkt till sitt bord.

– Vårt utvecklingsteam har tittat på att utveckla en funktion där man kan beställa mat direkt i spelet via spelkonsolen, men vi är inte där än. Därför är jag glad över att vi lyckats hacka vår tjänst så att pizzabuden inte bara hittar till Elmia, utan även att vi har hittat en lösning där vi kan leverera till det platsen spelaren sitter vid, säger Philip Eide.

Så här beställer man mat till sin plats på DreamHack: https://onlinepizza.se/dreamhack/
(länk går live senast fredag)

Focus on the game, Onlinepizza got your Six!

För mer information
Philip Eide, marknadschef Onlinepizza: 070-922 35 94, philip.eide@deliveryhero.com

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag maknadsledande i Sverige, Finland och Polen. De över 1000 anslutna restaurangerna levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se